ful, fet, och anorlunda

image6

ett fett liten barn satt på gatan, det feta barnet var jag.
ett ful liten pojke kom med med en tråkig hund.
den tråkiga hunden satte sig bredvid det feta barnet.
den fula pojken följde efter hunden och sa,
- alla barn säger att jag är ful, tycker du det?
det feta barnet som var jag svarade
- ne jag tycker att du är vacker, det feta barnet fortsatte,
-alla barn säger att jag fet, tycker du det?
- ne, jag tycker du är precis lagom.
på så sätt byggde dom upp ett förhållande, dom blev kära, bara för att dom såg vad alla andra inte kunde se.
vad kan vi lära oss om den fula pojken och det feta barnet?
jo, är man anorlunda och inte ser vad alla andra ser, träffar du fortare någon speciell, än om du är som alla andra!



puss// karin


Kommentarer
Postat av: tomas

hur har du hittat en barnbild på mig? skämtar bara den var bra skriven och jag känner igen känslan...!

2007-04-26 @ 20:02:10
Postat av: Maj

Väldigt bra. Tänkvärd. :)

2007-04-27 @ 22:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0