ett barns fantasi



image53


om jag vore ett litet barn, skulle jag fantisera om att flyga ut ur mitt mörka rum om natten, plötsligt skulle jag befinna mig över staden, jag skulle se alla ljus som någonsin tänds i den stora staden.
jag skulle flyga igenom staden och och landa på stranden som bara jag känner till.  jag skulle bada och se solen gå upp.
jag skulle gå hem, bara för att få känna doften av dom nyutslagna blommorna. jag skulle springa över ängen och låtsas att jag svävade, jag skulle springa till mina ben inte längre kunde bära min lilla kropp.
jag skulle landa som på dun på den mjuka ängen, jag skulle ligga och fantisera om att molnen var olika världsdelar, som jag sedan skulle ta över helt och förbjuda alla världens vapen, och allt som någonsin skadat någon.

men jag kan inte, för jag är inget barn.





det här är en dikt om vuxnas brist på fatasi, jag tror att deras förmåga att fantisera försvinner i samma sekund dom blir kallad vuxna. det är fel, för alla är vi väl lite barn, hela vårt liv?

Kommentarer
Postat av: saaandrrraaa

jättevackert

2007-06-25 @ 21:24:51
URL: http://sandrrab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0