om livet vore ett litet frö

om livet vore ett litet frö, skulle jag låta det växa bara för din skull
blomman skulle sakta växa till den präktigaste blomman livet någonsin skådat.
du skulle stå övet alla andra och med ditt stora hjärta förvandla världen till en varmare plats
alla krig skulle upphöra, all ondska i världen skulle sakta drunka i sina egna blodpölar, vidd sprädda i världen

om livet vore ett frö, skulle jag hålla det i handen, aldrig låta det vidröra marken.
skulle jag så livet för dig, skulle blomman bli präktigare än livet själv någonsin skådat
blomman i livets närging skulle sakta dö ut, och blomman som livet sakta vissna.
jag låter dig inte växa, för att kunna se dig, liten, opräktig, bara för att ge dig ett evigt liv.


image52


(den här dikten är inte riktad till någon speciell)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0