ömhet och konflikter

du rimmar på ord

som egentligen inte finns

det jag läser av dig

har jag läst miljontals gånger förut.

men då var det inte du som skrev orden.



jag sätter mina ord inte ett dugg högre än dina

men jag har inte samma tankar som du

vi, är så långt borta från varandra.

du sa att du var någon,


för att ingen annan kan säga det åt dig?


eller för att du är säker på det själv?


har du en känsla jag aldrig upplevt?


eller förstår vi inte varandra?



jag hatar nog dig, men kärleksfullt.

för våra tankar går nog ut på,

att krocka med varandra.

så vi kan bilda en uppfattning,

om vad ömhet egentligen är.


Kommentarer
Postat av: alle

otroligt fint,djupt och romantiskt skrivet =) gillar verkligen ditt sätt att skriva!

2007-11-14 @ 12:27:28
URL: http://fundersammaalle.blogg.se
Postat av: Anonym

ooj... du träffade rätt den är gången, som så många gånger förr ;)
(har börjat med körlektionerna nu..)
Life is a highway, a highway to hell (L)

2007-11-14 @ 16:46:48
Postat av: Mr. Poetry

Bra skrivet!

2007-11-14 @ 19:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0