minnen

minnen.
vattnet som bildar dom tårar alla minnen skapat.
minnen.
kapplas in i en brunn. alla kännlsor.
som tagit fast form.
jag kan inte längre gråta,
inte längre skapa minnen.

hörde du låten på radion idag?
du fick mig.
om än bara för en tid.
som fått skapa minnen.
som jag la i brunnen.
dom lugna toner, som du sjöng för mig.
tårarna vid havet föll däri.
jag var så lycklig, du ville faktiskt ha mig.

kommer du ihåg låten?
som fick oss att ta slut.
minnen, var det enda ord som fanns kvar från vår tid.

våra röster kunde inte längre mötas, 
och blickarna blev döda.
på det sättet du tog i mitt hår.
minnen
kunde få mig springa hela natten.
springa genom livet.
bara för att få röra vid din nyvakna hud.

jag sprang, hela natten, igenom hela mitt liv.
jag stannade, för att dricka ur brunnen,
brunnen,
som blev en samlingsplats
för alla minnnen
jag orkade inte springa mer

image111


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0