i början och slut

finns du där ute någonsans?
eller pratar jag med vålnad?
någon som borde vara du
vi sa att vi älskade
men bandet tog slut
gick det sönder av avstånd
eller bara av oförglömligt som glömdes?
vem svek vem i snöstormen som bet i hjärtats alla vrår?
vem dog av avståd,
vem dog i kylan.
vart sitter du, och vem fanns mitt framför mig?
vart tog stormen oss
har vi något?
eller försvann vi i ingenting?
vem löste ekvationen,
vart gjorde vi fel
det finns slut
om det finns en början
vart gick vi?
om inte samma väg
framtiden fanns där inom oss
men vart fanns vi?
gråta
glömma
förlåta
finnas till
och försvinna
säker i tankar
jag älskar dig

Kommentarer
Postat av: Ensam i Norrland

Även om jag inte har något med dikten att göra: Jag ska försöka komma ihåg mig själv igen, eller bli någon igen. Och nej- aldrig i helvete att jag glömmer dig i sommar (L) Ge mig tid, så kommer jag tillbaka till dig...

2008-05-19 @ 18:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0