i verklighetens fönster

i verklighetens fönster.

finner jag alla framtida sanningar om dig.

dom jag inte redan visste.

jag ser att jag blir äldre, men inte alls lika vis.

myten om oss själva som gamla stämde inte alls.

i varje fall inte på mig.

det kanske var samtidigt som jag slet mitt hår,  jag tappade min vishet.

eller kanske jag inte haft den alls.

 

kläderna jag bär är inte alls de som jag köpt

de är slitna, för dem har åldrats med kroppen  de sitter på.

och penseldragen som följer mig följer mig inte med förtroende,

de förföljer mig med förakt.

och jag tycks vilja springa ifrån dem.

för jag finns inte i mig själv,

och jag försöker bryta mig ut.

 


Kommentarer
Postat av: Fannie

Fint skrivet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0