egocentrisk orgasm

Jag finns här.
Tyst bredvid våra undertryckta känslor. 
På bänken bredvid ugglan som särats som det kloka i dig, från din kropp.
Vi sitter här, ugglan och jag.
Vi väntar på dig.
Jag kommer bli klokare på grund av ditt ovetande, 
För ugglan och jag, kommer bli vänner.
Rösterna du hör, är ekot av ditt medvetande.
Såren, som gör ringarna av ditt förflutna att växa fast i dig.
Som när vi slängde sten i ån, ugglan och jag och plötsligt frös vattnet till is. 
Du. Har ingen aning. 
Inte utav egocentrisk orgasm, berättar jag och ugglan det för dig.
Utan vi gör det
- för att du ska ta ugglan tillbaka. 


Kommentarer
Postat av: Josefina

Tittar bara in för att säga hej =)

2009-04-08 @ 12:33:25
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Still dead in my new shoes

Mycket, mycket bra... Känns som en hel historia bakom den där dikten.

Sköt om dig, stoor kram

/Mig.

2009-04-08 @ 19:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0