Ingenting

Det är dags nu.
Jag har tänkt mycket på var det innebär.

Jag tycker inte om dig.
Du skriver som broar växer.

Inget.

Du ruinerar mig, engagerar mig.
ändå är det jag som är kung.

kung över livet och kanske lite till.

Inget.

Du får mig hela tiden vilja försöka.
Och sedan sluta uppenbart.


Jag är inte gammal nog.

Inget.

Du har tagit mig från en tid då jag vill leva fritt.
Huvudsak att jag är och förblir din royalitet.

Jag är en begåvning, det är så dom har sagt.
Sluta aldrig.

Det finns saker, vars materia jag inte finns till.
Men du, du engagerar mig.

Och det är inget.


Kommentarer
Postat av: Emma

"Du, du engagerar mig"

till att läsa dina texter om och om och om igen. Gamla som nya. Jag tror på dig och ditt skrivande, hoppas du också gör det :) kram!

2009-12-12 @ 00:12:16
URL: http://drugsdontwork.blogg.se/
Postat av: Anonym

fem små önskningar är på väg till ett förlag =)

2009-12-12 @ 00:15:44
Postat av: Emma

Den har du inte på bloggen eller? hittar inte iaf :p

2009-12-14 @ 14:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0