Dialog Med Ett Samvete II

”du”
”mm..”
”tugga gärna klart först”
Jag vek servetten generat, i väntan på att du skulle tugga klart.
”Persiska mattor då?”
”kanske, faktiskt”
Sol däcket vi satt på, soppan vi åt. En persiskmatta, med oändligt mycket mönster.
Secondhand glasögonen från myrorna i Sverige, som jag köpte när du berättade för mig att första soldagen hade kommit till Tyskland.
Äkta raybounds. 25 kr. idioter tänkte jag och tog dem direkt i väskan. 
Alltid röda läppar.
”eller en flock med måsar”
”måsar?” jag tittade på dig.
”måsar du vet.” vi ställde oss upp, betalade och gick av soldäcket, på väg mot en annan horisont. Vi stannade, jag satte min röda träsko mot väggen, du sällde dig en mit framför mig.
”eller en port”
Porten som jag lutade mig mot gick upp.
Det blev en persisk matta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0