Dialog med ett Samvete III

- i min närvaro

- jag vet

jag tog på mig träskorna, samtidigt som jag lutade mig med underarmen mot dörrkarmen.

alltid, nu och då.

dra dig till minnes, du satt i rummet med henne, hon frågade om dina blåmärken. vart dom kommit ifrån.

- vad vill du åka?

vi löste in oss i morgonsolen på nöjensfältet i centrala Tyskland.

jag skrattade när jag tog upp flingpaketet.

mario pasta, jag tittade bort mot dig där du satt nerhukad över datorn, jag började nynna på låten vi gjorde narr av,

när det först kom ut.

alltid och förevigt.

alltid röda läppar, och förevigt röda tröskor.

med dig.

vi satte oss i en bergodalbana. 

där blåmärken skapas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0