vindarna som flög förbi.

När du inte längre finns till, är det svårt att finnas till för dig.

när du låtit din blomma torka allt för länge.

då du avvisat alla vattenkannor.

gånger du lämnat mig sömnlös på natten.

tiden, då blomman lämnats utan vatten.

då dina oundvikliga hemligeheter, händer i fullt hus.

dagarna då du tror att vi inte ser dig,

när du inte sett dig själv.

jag lämnar dig, ingen krycka längre,

lämnar till fågelsången

jag kan inte längre vara din krycka, när du måste kunna stå på egna ben.

jag bär på en ryggsäck. Det vet du.

därför kan jag inte ta dina stenar i mina händer.

tiden och dagarna då jag inte kan stå bredvid dig,

när du inte finns till för sig själv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0