Jag är

Filten, 
Tankarna
och livet ikring.
Det är vad atmosfär innebär,
i en avskild värld,
Där bara minnena finns.
I böcker står de på rad,
Uppdelad i kapitel och tid.
i minnenas bibliotek finns en fåtölj.
Bara en
En kopp te som alltid står varm. 
väntar på,
Att jag ska dra mig till minnes.
Komma ihåg mig själv.
vissa böcker är dammiga ända in i ryggen,
Vissa är lästa sönder och samman. 
Små små ljud hörs från minnenas rum ibland.
Sången om igår
I det rummet finns bara jag,
Förutom birollerna i böckerna, 
Vars tankar aldrig nämns.
I rummet, bredvid fåtöljen står ett ljus,
Det brinner, men aldrig ner. 
Sagorna, har jag hört många gånger förut,
De sorgliga med
I motsträvan finner jag mig i,
Att biblioteket är mitt liv. 

Kommentarer
Postat av: εmma ~

Would you at least let me know that you're happy about this one?

2009-05-07 @ 22:31:32
URL: http://drugsdontwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0