En man

Mannen jag såg var bara en avbild av sig själv.
Ett tomt skal, som påminde om någon.
Men alla visste, att han hade rätt. Om något överdrivet.
Han hade mer än hälften av sitt vackra på insidan. Det var därför han skrev så fint.
Det är det som räknas, själen växer när utsidan torkar ut.
Du får ett bredare perspektiv.
Misstagen du gör, bryter ner din själ, för att seda komma åter, och göra dig starkare.
De blåmärken du finner hos någon annan, skapar inte ny lärdom hos dig,utan väcker en större känsla för empati.
Du dricker livets vatten i den sekund då du dör, för det är i den stunden, du lärt dig allt om livet, i alla fall det som är möjligt.


Kommentarer
Postat av: Emma

*Lyssnar på Melissa Horn och läser din blogg, min lägenhet är alldeles för kall och jag är ledsen att du aldrig hann bjuda mig på fika

K R A M *

2010-01-09 @ 00:47:49
URL: http://drugsdontwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0