Tänk En Gång Till

Den här är till dig
Jag har saknat. Så oändligt.
Älskat, under nätter då jag varit som ensammast.
Då du borde varit hos mig.
Funderat och missat de magiska sekunderna under solnedgångar.
Jag.
Levde aldig genom dig, men alltid genom dina ögon.
Tappat det som borde varit jag för en livstid.
Låt mig aldrig fundera.

Det liv jag planerat för mig och min framtid.
Slukades som eldlågor av dina planer.
Och min framtid blev till kol.
Jag har aldrig slutat hoppas.
På att du ska följa mig.
Igenom evigheten.

Jag kan inte säga om jag är sårad.
Eller ens träffad av det som hänt.
Men jag minns. På det som borde funnits.
Det som fanns inom mig.
Men ingen annanstans.



Jag gömde texterna för dig.
Inte längre.

Drömmarna som var vi.
Bortglömda i en låda kommer dom ligga.
För att samla ett damm av ovisshet och klarsynthet.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Så himlans fint.

2010-09-07 @ 08:33:18
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0