Jag och sekunderna.

Spy ut saker.
Från förut.
Från nu.

Jag älskar.
Hatar inte.

Jag försöker,
inte säga
berätta
erkänna

Men ärligheten
i dina ögon
gör det svårt

Du förhörde mig i stunden
av tvivelaktighet.
Och ärlighet varar längst
Oavsett vad rösten i mig säger

Jag vill lämna.
Förlåta men fortfarande hata.
Bara för att inte släppa taget.

Jag vill inte vara den
Som gör varken eller.
Jag vill bara älska.
Förlåt mig. Livet.

Livet är det som ryms
inom ramen av tid.

Jag vill inte vara vuxen.
Vill inte vara barn.
Jag vill vara som du.

Jag hatar.
Älskar inte.

Jag tackar för att du funnits.
Och fortfarande finns.
För att du inte pressar.
Inte drar.

För att du förstår.
För allt din förmåga förmår.
Parasiten måste ur mig.

Det är därför,
jag försvinner med tiden som går.
Sekunderna och jag,
Umgås medan tiden och åren för bort oss.

Jag är värd.
Och inget annat.

Jag tackar.
Hatar.
Älskar.
I all din förmåga att förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0